Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

4. 11. 2014

Vždycky jsem chtěl podnikat v cizině, zůstávat pořád tady v Česku byl "krizový scénář". Poslední roky mám ale pocit, že se stávám spíš úředníkem, který slouží úřadům (jsem jednatel u 2 s.r.o., v dalších 2 mám podíl, mám živnostenský list na konzultace a autorskou činnost, dividenda, ...).

Když máte jednu činnost a občas něco prodáte do zahraničí, je to asi jedno. Ta byrokracie se dá přežít. Tím ale neříkám, že nemůže být nižší. Ale jakmile začnete víc prodávat do ciziny, začnete mít podnikání na více frontách, byrokracie velmi rychle naroste. Musíte řešit tzv. Reverse Charge u DPH, podávat každý měsíc souhrná hlášení k DPH, atp. A protože chci prodávat WebSeller celosvětově, vidím to jako jednu z překážek. Není ale jediná.

V Česku totiž řada úřednické byrokracie NENÍ automatizovaná a i sami úřednici s tím bojují, aby vše dělali jak mají. Je zde obrovský prostor pro lidskou chybu, která může vaší firmě hodně zatopit. Soudní poplatky jsou obrovské.

Například já chci změnit své trvalé bydliště, změna ovlivní společenské smlouvy. Poplatek u soudu za takovou změnu je 2500 Kč u jednoho záznamu. Poplatek za notáře za změnu společenské smlouvy okolo 6000 Kč. A když to máte udělat třeba u 4 firem. Tak bych za takovou hloupost musel zaplatit okolo 34 000 Kč. A to se bavíme jen o financích, samotná změna znamená běhání po notářích, oběhat soudy, poplatit kolky, spousty času. V USA i Anglii tyto věci děláte on-line, většinou za menší poplatek či úplně zdarma. Třeba změna jednatele / ředitele se dělá on-line, zdarma.

O Ltd jsem slýchával velmi sporadicky, vždy ale v dobrém. Respektive vždy o tom každý pěl písně, jaká je to pohodička. Tisíckrát menší byrokracie, vše on-line, vstřícné úřady, menší daně, atp.

A tak po několika měsících přemýšlení a studování, jsem se rozhodl pro to, do zahraniční firmy opravdu jít.

Proč jsem si vybral anglické LTD?

Ve světě má LTD relativně dobré jméno. Ptal jsem se pár rodilých britů, jak se dívají na české s.r.o. a odpověď byla vesměs stejná. Jsme ve stejné škatulce jako rozvojové země. A popravdě my jsme rozvojová země. České s.r.o. je tu opravdu chvíli. Rozvoj začal prakticky až po roce 1989. A za 25 let prostě není možné, aby vznikla podnikatelská infrastruktura, legislativa a politika. Zejména v zemi, kde rozvoj nastal ihned po pádu komunismu. Nemůžeme se srovnávat s UK či USA, kde je demokracie a podnikatelské prostředí téměř přes 100 let. 

V Anglii údajně vznikne okolo 30 tisíc měsíčně. Mají dokonce speciální programy pro start-up firmy, banky mají start-up účty kde odpouští některé poplatky a provoz na první rok, luxus. Přemýšlel jsem jestli nezvolit firmu v USA přes Johnův projekt IncParadise.com v Nevadě, kde jsou údajně velmi malé daně a hlavně i ta administrativa. Pro mne byla překážka vzdálenost a příliš velká střela naslepo. Chtěl jsem variantu, kde v případě krize na otočku zajedu. Jak budu psát za chvíli, ani UK LTD není zas tak lehce zřiditelné. Resp. je to kosmická rychlost oproti ČR, ale za pár hodin LTD nezřídíte, jak se všude píše.

Vytvořil jsem na svém blogu novou sekci "Podnikání v Anglii z Čech", kde budu sdílet své nové zkušenosti. Hrozně se na to těším. Do budoucna plánuju i přesun do zahraničí, konkrétně do Kanady, do oblasti British Columbia.

O založení vydávám souběžně další článek, chci to mít od tohoto oddělené.

Přejít na článek: 
Zkušenosti se založením anglické LTD firmy z Čech.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět