Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

16. 9. 2016

Psát blog přijde někomu jako naprostá zbytečnost. Vidí blog jako neúplný či téměř pubertální nástroj sebevýlevu. V Česku se blogování rozjíždí pomalu, ale jistě. Sepsal jsem 5 důvodů, proč jsem přesvědčený, že s blogem je podnikání na internetu mnohem jednodušší. A proč to může být jedna z nejlepších investic vašeho života.

 

1. Blog funguje jako firma

Zní to zvláštně, ale blog funguje opravdu jako firma. V první řadě musíte mít nějaký obchodní / podnikatelský záměr. Pak musíte vypracovat projekt a řešit technickou výrobu. Společně s výrobou pak řešíte brand a marketing.

V rámci marketingu si šáhnete na téměř všechny obory, na které v rámci internetové propagace můžete narazit. Budete muset řešit optimalizaci pro vyhledávače (SEO), e-mailing, PPC, content marketing, provizní marketing (affiliate), ale třeba také branding. Tedy budování značky a to od návrhu loga, vlastní identity, designu blogu až po podobu doplňkových materiálů.

Dosah budete mít i do offline světa, a to formou různých materiálů, vizitek, rollupů či nějakých reklamních předmětů. Zdá se Vám to přitažené za vlasy? Také jsem byl před lety překvapen, ale ve skutečnosti je blog projekt jako kterýkoliv jiný. A pokud to opravdu myslíte vážně, je to prakticky od jiných k nerozeznání.

Jako firma také funguje proto, že máte i vlastní agendu. Musíte řešit podporu čtenářům, vystavovat a platit faktury, které jsou s provozem blogu spojeny.

A když Vám to opravdu pošlape, vydáte vlastní knihu, vyrobíte nějaký produkt nebo začnete pořádat kurzy či nějaké školení. Začnete mít na blogu vlastní prodejní sekce, začnete vyřizovat objednávky, ale i reklamace.

Už vidíte kam tím mířím?

Proto pokud chcete podnikat na internetu, blog je skvělá cesta jak začít.

2. Blog Vám dává vliv

Jedna z důležitých věcí, kterou mnoho začínajících blogerů podceňuje, je vliv. Pokud budete mít své čtenáře a odběratele a budete jim inspirací, budete mít zároveň částečně vliv na jejich rozhodování. Na základě Vašich zkušeností a názorů se mohou rozhodovat o důležitých i nedůležitých věcech v jejich životech.

Mít vlastní komunitu Vám přináší také neustálý networking. Budete získávat nové a nové kontakty. Poznávat zajímavé lidi z oboru, o kterém píšete. Tyto kontakty pak v budoucnu přinesou řadu obchodních a často i osobních příležitostí.

Díky blogu získáte také okamžitou zpětnou vazbu na Vaše názory, a i přesto budete blogem v určitém smyslu chráněni před pozitivním či negativním zahlcením.

3. Blog je jedna z nejlepších investic do sebepropagace

Blog je personální. Vyjadřuje Vaši osobnost či ducha projektu, ke kterému se blog váže. V internetovém marketingu neexistuje takto specifický komunikační kanál jako je blog. A i když má v posledních letech výrazného konkurenta, kterým je zejména Facebook, jedno bude mít vždycky navíc: odstup a nezávislost.

Narozdíl od propagací na sociálních sítích jste to Vy, kdo vlastní veškerý obsah. Vy určujete, co se s ním bude dít a jak s ním uživatelé naloží. Nikdo Vám toto právo nemůže vzít. Na sociálních sítích toto pravidlo neplatí.

4. Blog můžete mít do 24 hodin

Mít blog do pár minut sice mít můžete. Ale já hovořím o opravdu dobře zpracovaném projektu. Mít blog přes blogovací služby není z mého pohledu dobrá cesta. Proč? Protože budete narážet na to, co jsem psal v předchozím bodu u sociálních sítí.

Navíc nebudete mít pod kontrolou vzhled, kód ani další rozvoj blogu.

Jsou samozřejmě platformy, kde můžete toto vše mít a projekt bude plně Váš. Vy budete určovat jeho rozvoj, Vy budete vlastnit veškerá práva k obsahu i kódu blogu.

Takový kvalitní blog jste schopni si vytvořit do 24 hodin.

5. Blog je LOW-COST řešení s HIGH-VALUE

Vytvoření blogu se nedá udělat zdarma. Opět narazíte na to, co píši v předchozím bodě. Pokud to myslíte opravdu vážně, budete muset investovat. Pro začátek jste schopni si vytvořit základní blog v ceně mezi 2 000 - 5 000 Kč. Ideální rozpočet je pak mezi 10 000 - 20 000 Kč. Samozřejmě uvádím cenu včetně výroby a provozu.

Časem si ale blog ponese stejné výdaje jako kterékoliv podnikání. Ale až k tomu dojde, budete znát důvod svých výdajů.

Když to všechno sečtete a porovnáte s ostatními “marketingovými” kanály, je blog vysoce přínosný za velmi nízkou cenu.

Zaujal jsem Vás? Víte, že o tom více píši na svém druhém blogu 200000.cz?

Najdete tam kompletní návod: Jak vytvořit výdělečný blog.


 


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět