SEO není zázračný lék na obchodní úspěch

Poslední dobou mě některé věci doslova zvedají ze židle. Zejména pokud je to ve spojení se SEO. Čím delší dobu to dělám, tím víc mě to utvrzuje, že obchodník by se primárně měl zaměřit na jiné zdroje a propagaci. SEO jako takové by pak měl být opravdu jako doplněk.

Když se nad tím zamyslím, je dost znepokojující kam se internetový obsah vyvíjí. Téměř každý komerční projekt se snaží záměrně oblbovat vyhledávače a podhazovat mu obsah. Ten často na webech není v kontextu, ve kterém by měl být. Díky tomu jsou váhy a výsledky SEPRu až nechutně ovlivněné. V tomto případě dost chápu fulltexty s tendencemi se takovýmto praktikám bránit.

Nedávno jsem se o tom přesvědčil, když jsem chtěl poslat grafikovi odkaz na "kocoura Mikeše" od Josefa Lady (měl to být motiv do mojí grafiky). Původně jsem mu chtěl říct, ať si to zadá do google. Když ale zadáte "kocour mikeš" vyjede "Je kocour Mikeš rasista? .." WTF!!!!!

Za těch více jak 10 let, co dělám weby, jsem dělal opravdu hodně optimalizací. Ze začátku to člověk moc nevnímal. Stačilo dodržovat základní (a logické) postupy. Např. mít správně vyplněný titulek, H1 a dostatečně kvalitní obsah.

Dnes? Celé to je tak deformované, že ze SEO se stala prapodivná magie. Řada klientů co mám, si myslí, že když jim jde špatně business - SEO na internetu je zachrání. Často utratí poslední své peníze do propagace, čekají týdny až měsíce s nadějí, že bude líp.

Je potřeba aby se vrátil zdravý rozum do marketingu. SEO obchodníky nespasí. Ano pomůže, když se s ním pracuje jako s dalším reklamním kanálem. Rozhodně není jediný. Nedávno jsem měl dost divoký rozhovor s klientem, co jsme mu dělali optimalizaci pro vyhledávače. Pořád řešil výsledky vyhledávání, ranky a počty zpětných odkazů. Divil se, jak je možné, že když nás platí, tak jak to, že to všechno je tak nestabilní. Navazoval na to, že mu skákaly pozice, ranky a vše co skákat má. Samozřejmě jsem mu vysvětloval důvody, sice mlčel a poslouchal, ale obávám se, že si v duchu stejně myslel své.

Ironií je to, že příchodem k nám se mu obrat v objednávkách zvýšil o 38% při velmi podobné návštěvnosti. Zejména proto, že mu na web přestal chodit "odpad".

Zpět