Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

10. 3. 2014

Nějaký pátek jsem blogování dost zanedbával, ne proto, že bych nechtěl psát, ale proto, že jsem byl v jakémsi podnikatelském "limbu". To je takový stav, kdy děláte miliony věcí naráz, i přesto že máte čas i chuť, tak ve výsledku máte pocit, že nic nestíháte.

Navíc nechtěl jsem psát o věcech, o kterých píše kde kdo. O tom, jak dělat marketing, jak být úspěšný, jak ... sám jsem přemýšlel, proč se snažíme tyto články psát. Asi je to proto, že člověku se zdá postup tak jasný a jednoznačný, že absolutně nechápe, proč ostatní postupují jinak - z našeho pohledu špatně. V touze to změnit píšeme, blogujeme, školíme.

Řekl jsem si, že na to zkusím jít trošičku jinak. A protože mi to hraje trošku do karet (mám témata k psaní), mé další články budou o tom, jak vytvářím novou službu - projekt. Ač může být jméno déle známé, projekt je velmi nový - často slýchávám až moc ambiciózní.

Jak jsem psal v předchozích článcích, předělávám už několik měsíců webseller od naprostých základů. Mým cílem je vytvořit univerzální podnikatelské prostředí. Místo, kde musíte být, když chcete podnikat na internetu.

Aby tomu tak bylo, snažil jsem se celý projekt namyslet tak, aby nám podnikatelům umožnil mít všechno po ruce

A když píši všechno, tak to také myslím. Nechci spravovat své webové projekty ve Wordpressu (či Joomble, Drupalu) a vůbec, řešit jaký redakční systém použít, jak ho aktualizovat a rozšiřovat. Taky si nechci hlídat expiraci domén, třeba u Forpsi či u Active24. Nechci řešit, kde mám mít hosting a jaký má mít výkon či jaké parametry jsou pro mě nejlepší. To stejné platí pro správu e-shopů.Chci mít všechny standardní i nastandardní funkce pro provoz e-shopu.

Aby to nebylo málo, chci mít možnost extra rychle expanze. Mít možnost udělat si další microsite či landing page, další e-shopy během minuty. Protože, když přijde nápad něco rozjet a podpořit, rozhoduje jednoznačně čas.

Jelikož jsem napůl kodér a "webař", chci mít 100% kontrolu na tím, co mi tohle prostředí generuje. Chci ovlivňovat výstupy redakčního systému a chci ovlivňovat výstupy B2B/B2C systému (e-shopu). Chci mít vlastní grafiku projektů. Mé šablony. Mé kódování.

Pořád to ale není vše

Když podnikám, neskutečně mě vytáčí chodit do dalších služeb pro to, abych tam udělal svou administrativu. Něco totiž prodám a chci vystavit fakturu. Mám jako živnostník i firma účet na iDoklad.cz (zkoušel jsem i jiné). Služba je to super. Zdarma. Jenže mi nedává žádnou přidanou hodnotu, mimo tedy samotné vystavování faktur a jejich správu. Navíc to mám oddělené a tak si musím pamatovat ovládání rozhraní, loginy. Chci mít všechno na jednom místě a stejné. Chci, aby moje faktury fungovaly s mým e-shopem a byly integrovány do správy mých objednávek, které mám z různých projektů (např. www.ebook-startup.cz). Faktury musí být automaticky párovány s mojí bankou (mám FIO a ČSOB). Nechci se starat s nastavováním, že byla faktura zaplacená, ani nechci ručně upomínat jejich dlužníky.

A protože v kanceláři si vedu malou kasičku s hotovostí, chci vědět, kolik tam mám a za co utrácím. Chci být vždycky informovaný, když někdo z kolegů udělá nějaký pohyb v těchto penězích. A jako výstup pak dám tento soupis účetní se stvrzenkama. K tomu patří i to, že chci mít přehled o obratech na svých účtech. Mám jich několik (nebudu lhát, u FIO jich mám asi 15 - různé firmy, osobní, devizové). Ale abych se dozvěděl tyhle informace, proč se vůbec logovat do mého bankovnictví?

Ještě jsem neskončil

Když máte tohle všechno, tak se nevyhnete marketingu a své propagaci. Chci mít možnost sbírat kontakty (třeba ty e-mailové), ze všech projektů, co mám souběžně, a to na jedno místo. Nechci si pronajímat e-mailingové služby, abych rozeslat pár desítek tisíc e-mailů. Navíc, e-mailingové služby jsou pro mě zase něco nového, zase nové prostředí, musím jako podnikatel řešit, jak se to ovládá, co s tím mám dělat. Nemluvě o tom, že to je další subjekt, co mi bude něco fakturovat. To stejné platí třeba i pro Affiliate software. Chci, aby mi fungovalo základní trackování pro mé provizní partnery, nechci nic na své projekty instalovat, nechci řešit žádné kódy. Jen kliknout na jakém webu/eshopu chci affiliate aktivovat.

Myslíte, že to je utopie? No tak čtěte dál

Když podnikám, je dost náročné postovat nějak pravidelně na sociální sítě příspěvky. Postování na sociální sítě je důležité. Lidi se musí dozvědět, co děláme. Nechci ale zase řešit, jestli existuje nějaká služba, co zvládá, co potřebuji. Stačí mi jediné. Mít možnost vytvářet si časové plány dle projektů a v tomto plánu si nastavit, co chci postovat. A to, že mi to bude měřit odezvu, očekávám jako základ. Minimálně proklikovost přes odkazy, které se napostují.

To stejné mi platí třeba, když si s někým vyměním zpětný odkaz. Chci mít přehled, kde co mám a chci vědět, zda ten odkaz tam pořád je. Nechci mít zase další službu, co mi bude řešit jenom toto. A když už jsem u těch zpětných odkazů. Google URL Shortener (http://goo.gl/) je super, ale já chci něco vlastního na vlastní doméně. A chci taky, aby mi to URL zkrátilo a měřilo kolikrát se na odkaz kliklo.

Taky mě dost nebaví chodit do Google Analytics, jen proto, abych se dozvěděl základní metriku. Navíc, GA není zrovna UserFriendly. Myslím si, že mám celkem v tomto nástroji přehled a přesto se tam dost často ztrácím. Je tam toho prostě šíleně moc.

A pak jsou tu další touhy, co mám

Hrozně se mi líbí některé on-line služby, ale nechci je řešit separátně. Proč se mám učit zase ovládání další aplikace. Další prostředí, které si musím pamatovat? Přitom ale chci danou aplikaci používat. Co tedy mít možnost využívat tyto aplikace/nástroje ve svém prostředí. Kdyby existovala služba, co je schopná do sebe integrovat "cokoliv", bylo by to super cool! Já pak nebudu muset přemýšlet. Jo a když integrace, tak plná. Řešil jsem nedávno třeba livechat a rozhodně jsem nechtěl platit zase něco odděleně. Hrozně se mi líbil třeba livechatinc.com, který jsme používali asi měsíc (zkušební plné období). Nakonec máme ale smartsupp.cz. Proč? Protože se nám podařilo jej do WebSelleru Digimadi integrovat. A teď můžu mít livechat na každém svém projektu, aniž bych platil něco navíc. Mimo to, nemusím platit nic další službě. Vše je v rámci jednoho vyúčtování u WebSelleru Digimadi.

A to nejlepší nakonec

Co takto mít prostředí, kde zároveň máte možnost nakupovat know-how. E-booky zaměřené na své podnikání a činnost. Účastnit se webinářů. Nechci ale zase jít někam mimo. Chci to mít všechno po ruce. A taky si často nevím rady. Sami víme, jak náročné (časově i finančně) je získat odborníka na konzultaci. Třeba takový právník, daňový poradce, účetní, nebo marketingový specialista (na SEO, PPC, AFFILIATE, ...). Chci mít tyto rádce vždy po ruce a nechci je složitě poptávat. Chci napsat někam do formuláře dotaz a mít nejlépe ten den odpověď. A chci to mít levné.

No a proto se zrodil nápad vytvořit WebSeller Digimadi. Tohle všechno a mnohem víc totiž bude umět nebo už umí. A jak toho dosahuji a s čím musím bojovat, budu psát v dalších článcích.

Tak co, pořád si myslíte, že vaše podnikání na internetu máte pod kontrolovou a dáváte mu jen ten nezbytný čas? ;-)


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět