Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

25. 3. 2014

Po dlouhých přípravách jsem konečně spustil u webselleru provizní program. Děkuji všem partnerům, kteří mě k tomu dotlačili :-). Určitě jsem ho měl v plánu nasadit, jen ne tak brzo. Nakonec jsem však byl přesvědčen, že ho prostě potřebujeme a že nás chtějí nabízet! Moc mě to potěšilo.

Ono spustit provizní program v našem stavu nebylo tak jednoduché. Jsem posedlý automatizací a delegací. Chci řešit co nejméně věcí manuálně. A proto proviznímu programu předcházely určité přípravy.

Prvním krokem přípravy bylo vytvoření odděleného účtu 

Musel jsem zajít do FIO s asistentkou, účet založit a dát ji k účtu práva. To proto, že chci, aby peníze affiliate partnerů nevstupovaly do obecného cashflow firmy. Někdy se stává to, že se peníze na něco utratí za něco prioritnějšího. To se v případě provizních partnerů nesmí stávat. Chci, aby nikdy nečekali a provize jsme byli schopni vyplácet v řádech dnů.

Proto všechny objednávky, které získáme z provizního programu, "přetečou" přes tento provizní "FIO účet". Na něm zůstanou samotné výše provizí a zbytek se pak přepošle na náš obratový účet (ten hlavní, ze kterého vše platíme). V rámci FIO je vše zadarmo, takže neřeším nákladovost.

Dalším oříškem bylo rozhodnutí, jestli dávat provize i z prodloužení tarifů a dalších útrat již získaného zákazníka. Jelikož já osobně bych to u ostatních čekal (resp. u našich dodavatelů), tak nemůžu kázat vodu a pít víno. Proto jsem se rozhodl, dávat doživotně provizi ze zprostředkovaného klienta. Sazebník provizí je k dispozici zde.

Je tu malé ALE. U "doživotních provizí" to je to, že si provize musíte do 31.12. vždy nechat vyplatit. Pokud se tak neučiní, propadne to.

U vybraných provizních partnerů jsem připraven dávat i provize ze servisů. Tedy z práce lidí. Je to celkem nestandardní chování, vím to, ale v případě, že by byla spolupráce výhodná pro všechny strany, tak proč ne. Provize ze servisů domlouvám vždy individuálně a osobně.

Druhým krokem je připravit podmínky a prostředí pro partnery

Tedy registraci do programu, tracking objednávek a celkové technické nastavení provizního programu. Na toto využívám aplikaci Provizní systém, kterou bude již brzy moci využít jakýkoliv klient webselleru. Aplikace bude v naší nabídce zdarma pro uživatele, mající určitý placený tarif.

V přehledu můžete třeba sledovat i počet registrovaných účtů a také stavy, zda daný účet registraci již potvrdil či nikoliv.

Třetím krokem bylo připravit materiály

Zatím máme jen jakýsi základ. Tedy banery, podoby zpětných odkazů. Nějaké texty. Posledním krokem je spuštění programu a zařazení do provizních sítí. Oficiální spuštění musí být určitým startem (v mém případě to je tímto článkem). 

Čtvrtým krokem je zařazení do provizních seznamů a registrace do provizních sítí

No a samozřejmě informovanost, publikování. Registrace do provizních seznamů je trošku zdlouhavější. Nebudu tu psát zdroje. Na to vám odpoví určitě aktuálněji google. Stačí si dát vyhledat provizní seznamy a obdobné variace.

Jestli vás náš provizní program zaujal, budu rád, když se do něj zapojíte. 

Uvidíte, že společně si budeme užívat krásné časy :-)

Zde je pár faktů o našich zákaznících:

Cílová skupina: Nejčastěji e-shopisté, malé a střední firmy, programátoři, kodéři, affliate manažeři, marketéři, seo konzultanti, copywriteři. Nicméně sem patří také každý živnostník (freelancer), který se chce existovat na internetu. Třeba i kadeřnice, zedníci, umělci, hudebníci, ...

Průměrná doba věrnosti klienta: 3 roky+ (spíš by stálo za to, uvést % lidí, co odejde, protože toto procento je minimální:))

Průměrná útrata klienta (rok): 2 300 Kč

Největší útrata jednoho klienta (rok): 40 000 Kč +

(hodnoty se vážou na to, co je předmětem provize, tedy útraty za tarify, aplikace, atd. hodnoty např. za servisy, domény započítány nejsou)

Na co ještě čekáte, registrujte se do programu


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět