Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

6. 12. 2016

Čtete článek ze seriálu o blogování s názvem 200 000 / 33. díl. Každý den zveřejňuji nový díl zde na blogu. Seriál můžete sledovat také na YouTube.


TEORIE I PRAXE ZPĚTNÝCH ODKAZŮ

Pojďme si ještě v rychlosti vysvětlit, jak funguje zpětný odkaz. Pokud vám obchodník přiřadí provizní zpětný odkaz a váš návštěvník se přes něj „proklikne“ na stránky obchodníka, který nabízí nějaké služby či produkt, vytvoří se mu tzv. cookie. Jejím prostřednictvím (plus případně pomocí dalších algoritmů, které identifikují daného uživatele) se zařadí pod vás, jako partnera obchodníka.

Jakmile uživatel zavře prohlížeč, vypne počítač a vrátí se na stránky obchodníka např. o týden či měsíc později, je stále přiřazen pod vás (když použije ten samý počítač i prohlížeč) a jestliže nakoupí, tak i tehdy se vám započítá samotná provize.

Každý obchodník má délku v cookies určenou různě - 30, 60, 90 dní a někde dokonce neomezeně. Záleží na podmínkách jednotlivých provizních programů, které si určitě předem přečtěte, než do některého z nich vstoupíte.

Co se týče zpětných odkazů, vřele doporučuji používat zkracovače URL adres, aby daný odkaz směřoval na vaši doménu a abyste nad ním měli větší kontrolu. Na toto téma jsem napsal extra díl. Pokud jste ho nečetli, klikněte sem.

Dávejte si však pozor, některé provizní programy zakazují používat zkracovače URL či další přesměrování. Nechápu, proč tomu tak je, ale určitě se podívejte do podmínek, zda byste je náhodou neporušovali a později se nedivili, kdyby vám obchodník nechtěl vyplatit některé odměny.

NEJLEPŠÍ NAKONEC - JAK PROBÍHAJÍ VÝPLATY?

Jestliže jste registrovaní v nějakém provizním programu, máte tzv. provizní účet, kde se kumulují vaše odměny, a částka dosáhne určité úrovně (většinou Kč 500,-, částky se u jednotlivých programů liší), můžete vyfakturovat danou částku samotnému obchodníkovi.

Je důležité podotknout, že u řady prodejů jsou ochranné lhůty. To znamená, že pokud vy zprostředkujete např. prodej elektroniky či něčeho jiného přes internetový obchod, obchodník vám tuto provizi nepřizná okamžitě, ale bývá zde 2 – 3 týdenní prodleva.

Nicméně většina provizních programů nyní umožňuje podívat se do historie všech konverzí, potažmo všech prodejů, které jste zprostředkovali. Můžete se podívat, které byly zamítnuty a které nikoli. V případě, kdy víte, že jste kamarádovi doporučili určitou věc, kterou přes daný odkaz koupil, avšak obchodník vám tento prodej neuznal, možná by se vyplatilo obchodníka přímo kontaktovat a informovat ho o této skutečnosti. Samozřejmě bude záležet, jak se k této záležitosti postaví. Když vám jej přeci jen neuzná, bude na vás, zda budete chtít s takovýmto člověkem dále spolupracovat.

Jakmile budete mít nějaké finance na vašem provizním účtu, jednoduše vystavíte fakturu obchodníkovi a čekáte, až vám ji v rámci její splatnosti proplatí. Ve výsledku to znamená, že od samotné konverze (zprostředkování prodeje) může uplynout měsíc i dva, než samotné peníze obdržíte.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět