Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

8. 12. 2016

Čtete článek ze seriálu o blogování s názvem 200 000 / 35. díl. Každý den zveřejňuji nový díl zde na blogu. Seriál můžete sledovat také na YouTube.


Konečně se mi podařilo oficiálně spustit blog. I když jsem referoval, že bude spuštěný již brzo, a později jsem to ještě napsal znovu, tak dnešním dnem je blog reálně spuštěný. Sice jsme si v minulých dílech popisovali, jak jej nastavit po obsahové stránce, i jaké kroky je při spuštění třeba podniknout, postupoval jsem přesně tak, jak jsem psal, ale přidal jsem navíc drobné změny, které samotné spuštění zjednoduší i zpřehlední.

SPUŠTĚNI BLOGU A SOCIÁLNÍ SÍTĚ

V první řadě jsem zcela vyrušil twitter, tedy v první fázi jej vůbec nebudu používat. Zaměřím se na Instagram, Facebook, uvidím, jak se to vyvine, až později zapojím samotný twitter. Fakt, že s ním budeme zápasit, jsem zmiňoval již v předchozích dílech, stejně jako abychom si nedělali ve fázi spuštění starosti, že budeme muset na něj něco „postovat“. Jednoduše jej vůbec nebudeme zakládat a řešit.

Druhá věc, kterou jsem se musel zabývat, bylo „postování“ na Instagramu. Jak jsem již zmiňoval, samotné spuštění bude přes Facebook, ke kterému se vrátím o pár řádku později, a dalším krokem bude Instagram. Pokud tuto aplikaci znáte, v což doufám, víte, že musíte sdílet primárně z mobilního telefonu - přímo Instagram na notebook či počítač není. Existují však softwary, jež si můžete doinstalovat do počítače, ať už máte Windows nebo Apple, a umožní vám pod vaším profilem sdílet fotky i videa, aniž byste museli použít aplikaci v mobilním telefonu.

Já jsem použil nástroj Gramblr. Jedná se o relativně zajímavou aplikaci postavenou na tom, že má většinu funkcí, jako aplikace v telefonu, plus navíc je zde možnost nabití kreditu používaného pro další propagaci na Instagramu (to zatím nevyužiji). U tohoto nástroje si stačí program stáhnout, nahrát obrázek, případně na něj aplikovat nějaké filtry, můžete si „pohrát“ s nastavením fotky, následně přidáte základní text - jak jsem již říkal, budu uvádět #CzechAsia, nakonec samotnou fotografii sdílíte a je hotovo!

NASTARTOVÁNÍ FACEBOOKU

Co se týče „nastartování“ blogu, v mém případě se bude jednat o Facebook, jak jsem referoval, u kterého mi nejvíce času zabralo nastavení bannerů v horní části. Stále jsem přemýšlel, jakým způsobem samotný banner vytvořit. Konečný výsledek můžete nyní vidět na mém facebooku. Myslím si, že je lepší, než tam mít nějaký velký nápis, a uvidím, jestli s tím budu dál spokojený.

Každopádně u Facebooku jako takového jsem vytvořil avizované pozvání všech mých přátel. Bohužel jsem nenašel žádnou „vychytávku“, jak pozvat všechny přátele naráz, tudíž jsem musel klikat na jednotlivá jména přátel a každého pozvat individuálně (naštěstí jich nemám moc – 300 - 500).

ZAPRACOVÁNÍ FORMULÁŘE PRO ODBĚRY

Další důležitá oblast, kterou jsem zapracoval přímo do blogu, je vložení formuláře pro odběry. Jelikož jsem vytvářel strukturu kategorií „Recepty“, pod níž jsem měl jednotlivé státy, příp. typy receptů (Vietnam, Čína, Indonésie, Indie, apod.), ve kterých však ještě nemám žádné recepty, zároveň abych nabídl uživatelům možnost se přihlásit k odběrům a hned jak vydám nějaké recepty, abych je o tom mohl informovat, vložil jsem formulář pro odběry.

Lze jej vložit velmi snadno. Stačí si otevřít danou kategorii, přes e-mail vybrat konkrétní skupinu, zvolíte „vložit“ a na určené místo se vloží speciální makro, které je později nahrazeno formulářem pro odběry. Dále to již funguje standardně, jak jsme si ukazovali v nastavení e-mailingu v předchozích dílech.

Toto je více méně vše, co obnášelo samotné spuštění blogu. Vidíte, že se nejedná o žádný složitý úkon, jen je potřeba se na něj určitým způsobem nachystat, najít si čas a vše vymyslet. Když máte blog nachystaný, ale ještě jste jej nezveřejnili, je dobré (alespoň mně to pomohlo), dát si odstup a promyslet, jak by se dal „nastartovat“, či co bych na daném blogu změnil. Teprve až jsem přesvědčený, že v této formě by se více méně dal uveřejnit, jej zveřejňuji.

Blog necháme nějakou chvíli běžet. Já budu postupně na Instagramu „postovat“ fotky z jednotlivých receptů, dávat odkazy na jednotlivé články. Pokud nejste v odběrech Czechasia, určitě doporučuji se přihlásit, abyste viděli, jak funguje e-mailing a samotné sdílení, čímž byste se mohli příp. inspirovat u vašeho blogu.

Dáme si, dejme tomu, 14 dní a poté se pobavíme o nějakých základních číslech. Ukážu vám statistiky, co to znamenalo z pohledu návštěvnosti samotného blogu, kam se blog svým spuštěním posunul, jaká je čtenost článků, zdroje, apod.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět