Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

9. 12. 2016

Čtete článek ze seriálu o blogování s názvem 200 000 / 36. díl. Každý den zveřejňuji nový díl zde na blogu. Seriál můžete sledovat také na YouTube.


Vaše nejčastější činnost na blogu bude pochopitelně zveřejňování článků. Tato samotná operace trvá pár vteřin, není v ní jistě žádný problém. Pokud chcete, aby váš článek měl na čtenáře co největší dosah, bude se vám nepochybně hodit vytvoření si určité rutiny při uveřejňováním článku. Tato rutina vám zajistí oslovení na sociálních sítích, vašich odběratelů, atd.

Připravil jsem pro vás 9 tipů, jež můžete do své rutiny zařadit a které vám pomohou zvýšit čtenost nového článku.

1. Fotografie

Když vytvoříte článek jako takový, připravte si 1 nebo 2 fotografie s relací k danému obsahu. (Jak jsem zmiňoval v minulých článcích – vyhněte se fotobankám.) Tyto fotografie využijete jako hlavní obrázek na sociálních sítích. Místo toho, abychom sdíleli pouhý odkaz na danou stránku, uveřejníme zde tyto obrázky a v rámci jejich popisu budeme sdílet daný odkaz.

2. Plán na FB

Pro zveřejnění na Facebooku určitě doporučuji použít naplánování, abyste si „chytli“ tu nejlepší dobu, která je pro komunitu vašeho oboru specifická. Musíte si tedy vypozorovat čas, kdy je nejlepší váš obsah sdílet a podle toho se následně soustředit na danou hodinu. Samozřejmě když článek dopíšete kolem půlnoci, není dobré ho ihned zveřejnit, ale samotné zveřejnění si naplánovat na další den, či na jiné datum.

3. Instagram

Instagram je skvělý nástroj, jak sdílet vizuální obsah. Abyste získali co nejvíce lajků a oblíbenost vaší fotografie, jsou velmi důležité hashtagy. Jinými slovy musíte připojit co nejvíce hashtagů (klidně 10 až 15), které budou vysvětlovat, co na dané fotografii je, příp. jakého oboru se týkají. Zajistí vám oslovení lidí, ať už celosvětově či v rámci dané země.

4. E-mail odběry

Pokud nepíšete články na denní bázi, je nepochybně vhodné o novém článku vaše čtenáře informovat. Jedná se např. o vydání nového článku jednou za týden či jednou za tři dny, záleží na dané intenzitě. V tomto případě můžete poslat vašim odběratelům e-mailem informaci, že jste nový článek vydali, a připojit k ní svůj osobní komentář. Samozřejmě když publikujete často, nejspíš nebude vhodné vaše návštěvníky i odběratele spamovat každým dnem, spíše doporučuji si držet určitý odstup a jednou za čas odeslat e-mail s informací o více článcích na vašem blogu.

5. Like FB

Dejte lajk svému obsahu, který sdílíte na Facebooku. Může se to zdát divné, ale to, že dáte lajk, se někdy zobrazí vašim přátelům, kteří na něj mohou reagovat místo samotného sdílení. Je to zvláštní, ale vyzkoušejte to a uvidíte, že to má něco do sebe.

6. Twitter #

Váš odkaz je samozřejmě nejlepší sdílet na co největším počtu sociálních sítí. Twitter funguje principiálně stejně jako Instagram, tedy napíšete krátký text, přidáte pár hashtagů i odkaz na váš článek. Můžete připojit i fotografii, čímž váš tweet uděláte atraktivnějším. Při publikaci tedy nesmí chybět zmínka na Twitteru.

7. Google+

Já Google+ moc nepoužívám, ale myslím si, že tento účet má založený snad každý, kdo používá službu Google. Tudíž v případě, že sledujete videa na Youtube, konzumujete obsah na internetu, pravděpodobně jste určitým způsobem na Google registrovaní, tím pádem Google+ nejspíš mít budete. Není nic jednoduššího, než tuto sociální síť využít a vložit odkaz s komentářem o novém článku na vašem blogu, podobně, jako tomu bylo u facebooku. Nemáte co ztratit.

8. LinkedIN

Jestliže píšete obsah odbornějšího i profesnějšího charakteru, vřele doporučuji do vašeho procesu sdílení zahrnout i LinkedIn. Jedná se o sociální síť podobnou Facebook či Google+, byť je pracovní, jsou zde uživatelé a vaši potenciální čtenáři, takže na ni nezapomínejte.

9. Perex

Perex je krátký text vystihující obsah článku. Redakční systémy si jej standardně generují z prvního odstavce článku, ačkoli to není úplně ideální, jelikož by se mělo jednat o upoutávku či inzerát na samotný článek. Stejně tak ve výsledku vyhledávání Googlu, Seznamu, či dalších vyhledávačů i při sdílení článků, je to právě perex, jenž se vkládá jako krátký popisek článku. Proto je velmi důležité si jej v 1 – 2 větách vytvořit. Přistupujte k němu jako k inzerátu na daný článek. Člověka musí váš článek oslovit nadpisem a krátkým popiskem ještě před samotným přečtením.

Toto jsou tipy, které můžete zahrnout do rutiny při sdílení vašeho obsahu. Uvidíte, že se čtenost vašich článků rapidně zvýší.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět