Přihlašte se a získejte VIP obsah. Pro novou registraci klikněte zde.
VIP obsah je určen pro každého odběratele blogu ZDARMA.


Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Tento obsah je pouze pro přihlášené VIP členy. Členství je bezplatné. Pro novou registraci klikněte zde.

Neznáte heslo? Zkuste reset hesla.

Zadejte e-mail, který jste použili k registraci. Zašlu Vám na něj nové heslo.

12. 12. 2016

Čtete článek ze seriálu o blogování s názvem 200 000 / 37. díl. Každý den zveřejňuji nový díl zde na blogu. Seriál můžete sledovat také na YouTube.


Již jste si založili blog, ať už je nový, nebo existující. Pravděpodobně budete chtít, aby o něm co nejvíce lidí vědělo, aneb jak budovat brand vašeho blogu. Existuje několik způsobů, jak o něm vytvořit povědomí. Pojďme si projít každý z nich.

REGISTRUJTE SE DO SEZNAMŮ BLOGERŮ

Registrujte se do nejrůznějších seznamů blogerů. Vím, že to může být klišé, ale blog potřebuje čtenáře. Abyste se dostali k čtenářům, musíte využít všechny dostupné zdroje. Samozřejmě jsou k dispozici zdroje placené i zdarma. Jedním ze zdrojů, které jsou zdarma, jsou nejrůznější seznamy blogerů. Tento typ vám upřímně nenažene tisíce nových čtenářů, ale pomůže vám k budování jakéhosi povědomí. To znamená, že se dostanete do indexace některých z katalogů.

Na internetu to funguje tím způsobem, že když jste v nějaké databázi, tak nejrůznější projekty, ať už nové či existující, si databáze mezi sebou předávají (Nebudu říkat „kradou“, ale většinou si je překopírovávají – jak databáze firem, tak i nejrůznější seznamy.). Pokud se tedy umístíte na nějaký seznam blogerů do nějaké kategorie, je dost velká pravděpodobnost, že se z tohoto seznamu budete rozšiřovat určitým způsobem dál. Většinou se jedná o úkon na 15 – 20 minut, možná to zvládnete rychleji. Tato přidaná hodnota, jinými slovy zajištění povědomí, je docela zajímavá.

USPOŘÁDEJTE SOUTĚŽ A ŠKOLENÍ

Další způsob, jež můžete u vašeho blogu využít, je pořádání soutěží. Jsou velmi oblíbené a opět fungují na podobném principu, jako blogeři. Tedy si vytvoříte nějakou soutěž, třeba o určitou hmotnou věc (již si budete muset pravděpodobně koupit, pokud nenajdete sponzora, kterého byste mohli najít, ale předpokládám, že v první fázi jej nenajdete, takže doporučuji si vybrat nějaký předmět, jež byste chtěli dát). Na internetu se tento princip často označuje „give away“, ale já jej budu nazývat „soutěž“.

Jednoduše si vyberete předmět, který chcete vašim soutěžícím (čtenářům) darovat, následně využijete katalogy či databáze soutěžích, jichž je v ČR obrovské množství, kde se zaregistrujete a zapíšete vaši soutěž. Poté ji necháte nějaký čas běžet, vyhlásíte výsledky a máte opět nějaký „traffic“. Můžete pořádat vědomostní či tipovací soutěže – fantazii se meze nekladou.

Přivedení návštěvníků ze soutěžních portálů (katalogů) může vypadat tak, že odpověď na otázku: „V jakém článku jsem se věnoval…?“, lidé naleznou v konkrétním článku, budou tedy nuceni navštívit váš blog a samotný článek si projít. Jakmile znají odpověď, napíší ji do daného formuláře a vy můžete udělat další článek, kde můžete vyhlásit vítěze. Takto samozřejmě můžete pravidelně soutěže opakovat.

Pokud máte blogování již na vyšším levelu (už jste určitým způsobem zaběhlí, máte např. i nějakou odbornost), zkuste zvážit pořádání jednoduchých školení (kurzů), což vám pomůže rozvíjet značku vašeho blogování. Uvedu příklad: Když jsme si založili blog o vaření, konkrétně food blog Czechasia, ideálně se nabízí pořádat jednoduché kurzy, jak udělat nějaké konkrétní jídlo. Tyto kurzy mohou být zdarma či placené – to je na vás.

Důležité je, že vám opět vzniká materiál (fotografie, texty z kurzů i reference účastníků), který má další vliv na lidi, jež vás poté vnímají jako člověka, který sdílí své informace.

V Česku je opět několik portálů využitelných k pořádání kurzů, nebo daný kurz můžete pořádat přímo vy sami. Pro začátek však doporučuji využít některou ze služeb typu Naučmese, Vímvíc, apod.

SPOLUPRACUJTE S JINÝMI BLOGERY

Dalším mým tipem je kooperace. Oslovte jiné blogery i další osoby, jež by vám mohli nějakým způsobem pomoci či které se alespoň částečně dotýkají tématu vašeho blogu a vytvořte určitou spolupráci. Najděte si partnera, se kterým můžete vytvořit společné téma, pomocí něhož dále můžete komunikovat se svými čtenáře, on se svými a oba z toho budete mít benefit.

Samozřejmě pokud začínáte, s těmi největšími youtubery, blogery ani majiteli velkých facebookových skupin se nejspíš nedomluvíte, ale s těmi menšími jistě ano. Já se pokusím v některém z videí tyto potenciální partnery oslovit, abyste viděli, že to tak strašné není. Tudíž vytvářejte partnerství, ať to stojí, co to stojí.

BUDUJTE ZPĚTNÉ ODKAZY NA VÁŠ BLOG

Posledním rychlým tipem, jenž pro vás mám, je budování tzv. Seo off-page faktorů. Zní to velmi složitě, ale princip je velmi jednoduchý. Zkrátka si zajistěte, aby se o vašem blogu mluvilo na jiných webových stránkách. Ať už jsou to diskuze, sociální sítě, nebo dokonce i firemní stránky – cokoli, co bude mimo váš blog. Důležité je, aby na místě, kde se o něm bude mluvit, na něj byl zpětný odkaz.

Jistě existují určité služby i skupiny, jak na internetu, tak i na Facebooku, které si mezi s sebou vyměňují zpětné odkazy. Můžete např. napsat článek a vložit jej na nějaký magazín, možností je hned několik, avšak důležité je, abyste si budovali povědomí tak, aby váš obsah včetně odkazu na váš blog byl umístěn někde jinde, než na tom vašem.

Pevně věřím, že těchto pár tipů vám pomůže blog pozvednout do výšin.


Líbil se vám článek? Sdílejte jej.


comments powered by Disqus
Zpět